Měříme a následně pracujeme s hodnotami jednotlivců vs. hodnotami a kulturou firmy. Kultura organizace je zásadně ovlivněna hodnotami, přesvědčeními a z nich vyplývajícím chováním jejích lídrů. Efektivita firmy je totiž jejich kulturou resp. hodnotami ovlivněna více než předpisy, postupy a směrnicemi. Skvělé strategie a směrnice jsou ve špatné kultuře bezmocné – a mnoho organizací dělá chybu v tom, že se je snaží víc a víc zpřesňovat. Peter Drucker v této souvislosti říká: „Kultura si maže strategii na chleba“.
Kulturu organizace zásadně ovlivňují lidé v jejím vedení. Proto při práci s firemní kulturou začínáme u manažerského týmu. Richard Barrett resp. jeho metoda CTT nabízí specifický nástroj, který dovolí týmu vidět a diskutovat 3 POHLEDY:
a) vnitřní hodnoty jednotlivců
b) současnou kulturu své organizace
c) kulturu lidmi chtěnou do budoucna.